We zijn er! - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Mieke

25 Juli 2018 | Zweden, Sundsvall

Hoi allemaal
Na toch wel een lange reis van 1700 km zitten we nu schoon en fris voor onze hut.
Onderweg niets gemerkt, gezien of geroken van al die bosbranden.
Het was wel heet onderweg en gelukkig drukte de airco de temp in de auto.
Nu lekker een meegebracht biertje en dan morgen naar Selanger voor ons pelgrimspaspoort.
Vrijdag gaan we fietsen en als het kan sturen wij zsm een eerste bericht van de echte tocht
Hier dus alles oké

Groetjes

• 25 Juli 2018 - 19:58

Jolande /Frank:

Top , heel veel fietsplezier dikke kus

• 26 Juli 2018 - 13:14

Gemma:

Dat was een flinke reis en dat met die hoge temperaturen. Jullie missen hier niks wat dat betreft, snikheet in Opmeer!
    Wat fijn dat jullie nog niks gemerkt hebben van die bosbranden, laten we hopen dat dat zo blijft. Veel fietsplezier in een prachtige omgeving!
    Groetjes,
    Gemma

Verslag uit: Zweden, Sundsvall

St Olavspad: van Selanger naar Trondheim

Na de fietstocht naar Santiago de Compostela in 2013 waarvan het verslag hier te lezen was, hebben wij nog een mooie pelgrimstocht gemaakt.
In 2015 zijn wij lopend van Porto naar Santiago de Compostela gegaan. Een afstand van 250 km met geleende rugzakken en van herberg naar herberg.
Na een paar dagen waren wij gewend aan het lopen met een rugzak en binnen 11 dagen hadden wij die afstand afgelegd.

Toen kwam steeds meer het idee om als startpunt van mijn (Hans) pensioenjaren weer een sportieve tocht te gaan maken.
Dat werd al snel het plan om naar Rome te fietsen en dan via een alternatieve route verder te gaan of weer naar huis te fietsen.
Maar, fietsen in augustus door Italië, met overvolle campings en kans op hoge temperaturen weerhield ons van dit plan. Dit gaan we ooit doen met als startmaand de maand mei.

Een andere keus was toen snel gemaakt.
Er is sinds een aantal jaren een opleving van een heuse pelgrimstocht dwars door Scandinavië"het St Olavspad.
Door Ria Warmerdam beschreven in 2 boekjes.
1. Van Oslo naar Trondheim
2. Van de Zweedse kust naar Trondheim (Selanger naar Trondheim)

We hebben voor de laatste tocht gekozen: zo'n 600 km lopen met de rugzak en nu inclusief tent en kookgerei.
Op dit moment hebben we alles in huis:
*rugzakken
* lichtgewicht houtvergasser
* een nieuwe lichtgewicht 2-persoonstent (1700 gram!)
* noodrantsoen voor de dagen waarop we geen inkopen kunnen doen
* een goede powerbank voor die dagen zonder mogelijkheid van bijladen van de telefoon en gps.
Kortom we zijn er klaar voor.
Nu nog op de juiste manier inpakken, de rugzakken goed instellen en een aantal keren proefwandelen en natuurlijk ook een keer koken op onze nieuwe brander.

We vertrekken op dinsdag 24 juli naar Zweden en gaan daar op 27 juli lopend van start.
De auto blijft op de camping achter en dat is een leuk verhaal:

Een auto kost op die camping € 10 per nacht. Toen wij ze belden voor info vonden ze dat best veel voor ons omdat die auto daar waarschijnlijk wel 40 nachten blijft staan en dus kwam de vraag wat wij een reëel bedrag vonden. Ons antwoord was € 4 en dat zou per mail door de camping bevestigd worden.
De volgende dag kwam de mail en daarin stond dat zij dat ook nog teveel vonden en dus is het € 2,50 per nacht geworden. dat is dus de eerste verrassing van die tocht.

We willen proberen regelmatig een bericht van ons te plaatsen, maar dat hangt dus ook van de internetverbinding af. We moeten zeker 11 a 12 nachten in de bossen kamperen en zullen daar wellicht geen of slecht bereik hebben.
Natuurlijk is het leuk jullie korte berichtjes/reacties te lezen, maar reken niet op persoonlijke antwoorden. dat komt thuis wel weer.
Voor nu allemaal de groeten en wij gaan rustig door met voorbereiden en afscheid nemen.