Hontanas - Reisverslag uit Estella, Spanje van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu Hontanas - Reisverslag uit Estella, Spanje van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu

Hontanas

Door: Hans en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Mieke

04 Augustus 2013 | Spanje, Estella

4 aug.
Vandaag aangekomen in Hontanas.

Het gaat de laatste echt super. We hebben een paar keer gekozen voor een snellere weg ipv de route omdat het af en toe wel erg veel omrijden is. We zijn dus al voorbij Burgos en hebben vandaag een groot deel van de dag op de Meseta gefietst.

Een grote uitgestrekte vlakte met graan en eigenlijk verder niets. Het lijkt meer op een woestijn.

De temp. liep daar aardig op en aan het eind van de dag hebben we dus toch zomaar 94 km gereden.

Hellingen en warmte beginnen te wennen en we worden ook steeds sterker. Voor een helling van 5 of 6 % draaien wij onze hand niet meer om al moeten de tanden er op elkaar.

Gelukkig kun je nu in ieder dorp wel een waterpunt vinden waar de flessen gevuld kunnen worden e je ook jezelf lekker nat kunt maken.

Het menu van vooral fruit blijft goed smaken en van tijd tot tijd verwennen we onszelf met een bord restaurant eten.

Al een aantal keer in een herberg op een slaapzaal geslapen en vanavond onze eerste pelgrimsmaaltijd incl.brood, wijn en water.We komen echt steeds dichterbij Santiago en het aantal pelgrims neemt ook toe.

Vooral spanjaarden maar we hebben al heel wat nationaliteiten ontmoet.

Morgen weer door op de Meseta dus vroeg op de fiets. De laatste dagen zitten wij steeds rond 06.15 u op de fiets en rijden dan een tijdje in het donker en zelfs met extra kleding aan.

De meeste mensen langs de route zijn erg behulpzaam al zijn er weinig Spanjaarden die Engels spreken dus af en toe best lastig.

Wij gaan door en houden jullie op de hoogte.

Groeten

• 05 Augustus 2013 - 00:06

Theo :

Hallo Hans en Mieke,

Wat fantastisch is dit.
    Vandaag een beleving gezien van de kerk waar jullie straks zijn.
    Wat een prachtige kerk, alleen ging het om de treinslachtoffers.
    Houd moet en ga door waar jullie aan begonnen zijn.
    In een woord GEWLDIG !!!!!!!!

Groetjes Vera en Yheo

• 05 Augustus 2013 - 10:02

Wilma:

Wat is het toch leuk om jullie berichtjes te lezen. Het begint al een aardig "vast momentje van de dag" te worden. Goed om te lezen dat het jullie nu allemaal voorspoedig af gaat. Houden zo!!!
    Groetjes,

Wilma.

• 05 Augustus 2013 - 11:09

Maret:

Hoi Hans en Anne-Mieke,

Wat klinkt dat goed! Wij fietsen hier met het prachtige weer ook heel wat af, maar jullie breken echt alle records!
    Geniet van de omgeving en veel succes verder!

Liefs,
    Hans en Maret

• 06 Augustus 2013 - 07:57

Sylvia:

Net als Wilma kijk ik uit naar de berichtjes die jullie plaatsen. Wat mooi om te lezen en wat fijn dat het zo goed gaat!
    Geniet er lekker van en veel succes op het laatste stuk.

Liefs,
    Sylvia

• 06 Augustus 2013 - 15:49

Ansjelien:

Ha Hans en Mieke,

dit is de eerste schoolmail die ik open sinds lange tijd....en nu zijn ze al in Spanje wat gaat de tijd en het fietsten toch snel!!! Leuk om jullie verslag te lezen maar ik voel me daardoor wel heel erg lui, we hadden een zonnige strandvakantie, geen vergelijk dus. Geniet ervan en veel succes samen, groetjes van Ansjelien

• 06 Augustus 2013 - 17:06

Mart :

Hallo lieve door zetters wij nemen ons petje af voor jullie hoor om toch zon door zetting vermogen te hebben hoor, we wensen jullie heel veel sterkte om deze bijzondere tocht te vol brengen.

Knuffels van ons.

M& L

• 08 Augustus 2013 - 07:50

Koosje:

Hou je haren goed bij elkaar Mieke met je krulspeld ,dan kan je ,je nek lekker koel houden!
    Kussssssssssssssssssssssssssssssss

• 08 Augustus 2013 - 11:41

Jos:

Hier een berichtje van mij,
    Ik ben inmiddels terug in het verwende Nederland, waar de zomer dit jaar qua weer niet al te veel te klagen lijkt te hebben.
    Ikzelf heb me ook prima kunnen vermaken op mijn reis.
    Vietnam heeft vele gezichten en aparte leefstylen, vanwege de vele soorten stammen/groepen die er nog steeds leven; 44 stuks.
    In het noorden heeft Sapa heel veel indruk gemaakt. In het midden vond ik Hoi an zeer sfeervol. Vandaar met de motor 5 dagen richting Dalat, dus genoeg landschappen zien wisselen. Ook in de bergen bij Dalat heb ik hele mooie indrukken omgedaan.
    Saigon zijn we door omstandigheden te kort kunnen verblijven, maar toch bijzonder om daar het oorlogsmuseum te bezoeken, bizar! Vandaar de Mekongdelta in, om naar Cambodja, een duidelijk ander landschap via boot gedaan. We werden binnengezwaaid door vele mensen voor drie uur lang. Kan Sinterklaas daar aan tippen? Haha.
    De killingfields in de hoofdstad gezien, pffff, die Pol Pot heeft huisgehouden zeg.
    En toen naar Siem Riep, 'weg met de Thailanders', daar de tempels kunnen bezoeken rondom het boedisme en hindoeïsme. Zeer indrukwekkend ook.
    Een regenachtig half dagje in Bangkok en nu weer thuis.

Dus vanaf hier dus al voor een aantal al een korte impressie van mijn belevenissen.

Hans en Miek, leuk en goed te lezen wat al zoal beleefd is. Maak er inderdaad nog wat van de komende tijd. Al zal dat vast lukken. Petje af voor de 'zweetdruppels en opstakels' al overwonnen zijn...Top!
    Op naar Santiago...!!!

Liefs