Cruz de Ferro - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu Cruz de Ferro - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu

Cruz de Ferro

Door: Miek en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Mieke

08 Augustus 2013 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Hoi allemaal,
Vanmorgen rond 6.45 u vertrokken voor de echte beklimming van de Cruz de Ferro. Het was donker en koud dus met heel veel kleding en handschoenen aan op pad gegaan.

Langzaam maar zeker kwam de zon op en klommen wij steeds verder door naar 1510 m.

Eenmaal aangekomen (rond 08.30) zagen wij de Cruz de Ferro in de volle zon en door alle gebeurtenissen vooraf en omdat wij dit punt hadden uitgekozen om de persoonlijke dingen die wij hadden meegekregen achter te laten, waren we allebei emotioneel. Het is ook niet voor te stellen dat wij nu op eigen kracht helemaal tot hier zijn gekomen en dat zonder noemenswaardige problemen.

We hebben rustig de tijd genomen om dit punt goed in ons op te nemen en om de spulletjes een plek te geven en toen naar beneden.

De gevaarlijkste en steilste afdaling van onze hele tocht was een echte belevenis en test voor de remmen.

15 km afdalen van 1510 naar 450 m met veel bochten en zeer steile stukken. Een avontuur met prachtige vergezichten en bermen.

Eenmaal beneden koffie met lekkers om dit te vieren.

Nu in Villafranca delige Bierzo en nog 208 km te gaan met morgen de steilste berg in de route. 1300 m maar veel stukken met 9 tot 10% en dat is dus lopen en duwen.

Als alles blijft gaan zoals het nu gaat denken wij nog 4 of 5 dagen nodig te hebben dus de laatste loodjes nog met wel de nodige klimpartijen.

De afgelopen dagen steeds in refugios geslapen op een kleinere of grote slaazaal. Alles went dus.

Nog bedankt voor alle lieve reacties op onze verslagen en zoals iedere keer sluiten we af met: wij gaan door.

• 08 Augustus 2013 - 22:04

Hans En Anne-Mieke Vermeulen:

Hallo skoonluitjes,

Jullie gaan als een speer. Echt heel leuk om jullie zo te volgen. Blijf genieten en..... ga door!!

groeten Philomeus

• 08 Augustus 2013 - 22:14

Theo:

Hoi Mieke en Hans,

Wat zal dat toch een prachtige belevenis voor jullie zijn.
    Ga zo door maar geniet ook van deze mooie bedevaart.

Groetjes Vera en Theo

• 08 Augustus 2013 - 22:23

Karel En Anneke Vermeulen:

Hallo luitjes.
    Nogmaals petje af voor wat jullie presteren, we wensen jullie fysiek en geestelijk de kracht voor de laatste lootjes.
    Liefs van ons. Anneke Karel

• 08 Augustus 2013 - 22:35

Freek En Dieuw:

Wat een prestatie! Geweldig knap. Nu nog de laatste loodjes. Kom op! Dat redden jullie. Dikke zoen vanuit la france

• 08 Augustus 2013 - 23:02

Truus:

Wat een geweldige prestatie . Wij hebben er veel bewondering voor.
    succes met de laatste loodjes. Het lukt jullie .
    Dikke kus Jan en Truus

• 08 Augustus 2013 - 23:40

Truce:

Mooi om dit samen te beleven. Het omringshirtje al gebruikt of ook achter gelaten bij Cruz de ferro?
    Ik heb nog een fles wijn klaar staan om deze samen op te drinken al luisterend naar jullie belevenissen.

Geniet nog verder. liefs van Truce.

• 09 Augustus 2013 - 09:45

Marjan:

Lieve Annemieke en Hans!
    Diep respect hoe jullie het doen! geniet en ik denk aan jullie dikke knuffel Marjan

• 09 Augustus 2013 - 10:05

Wim En Rina :

Heel bijzonder om jullie, deze persoonlijke verslagen, te volgen !
    Een hartelijke groet van Wim en Rina

• 09 Augustus 2013 - 11:33

Anja:

Hans en Annemieke, erg mooi om jullie zo te kunnen volgen. Het is een alsof je er zelf ook een beetje bij bent. Succes met het laatste stukje. groetjes, Anja

• 09 Augustus 2013 - 13:13

Clemens Beenakker:

Een mooie prestatie. Veel plezier verder!

• 09 Augustus 2013 - 16:59

Wilma:

Villafranca delige Bierzo, heb jij dat uitgezocht Hans?

• 09 Augustus 2013 - 19:24

Astrid :

Wat een mooi stel zijn jullie toch. Ga zo door. Wij hebben deze week van onze zwager Jan afscheid moeten nemen. Ik dacht direct aan jullie. Jan en Jan. wel heel toevallig.
    We blijven jullie volgen.
    Bart en Astrid

• 09 Augustus 2013 - 21:24

Siem En Annet:

Hoi kanjers
    Mooi om dit verslag te lezen. Wat zal deze dag een reis door jullie hart zijn!
    We denken aan jullie en veel succes!
    Liefs, Siem en Annet

• 09 Augustus 2013 - 21:27

Ria:

Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik geniet iedere keer weer als ik jullie verslag lees. Geweldig wat jullie samen kunnen doen. Hou vol. Liefs Ria

• 10 Augustus 2013 - 11:33

Maret:

Lieve Hans en Anne-Mieke,
    Wat een geweldige prestatie; begrijpelijk dat jullie er emotioneel onder zijn! Voorzichtig aan hoor op het laatste 'stukje' naar Santiago. We leven met jullie mee.
    Liefs en groetjes,
    Hans en Maret

• 10 Augustus 2013 - 11:39

Koosje:

Wat geweldig dat deze media bestaat ,en we jullie zo kunnen volgen.
    Jammer dat het nog niet bestaat om te ruiken en te voelen,want dat maakt het plaatje compleet.
    Ik denk aan jullie en geniet van alle natuur om je heen.
    Heel veel liefs xxxxxx

• 11 Augustus 2013 - 08:51

Laeta:

Ha die Hans en Miekje,

Het ijzeren kruis, wordt een gouden kruis! Wat een geweldige verhalen, zo reizen "de volgers" mee.
    Wat een prachtige reis, onvergetelijke indrukken en somtijds niet te bevatten dat je het redt! Heel veel goede moed, bergen energie, en heel veel liefs op het laatste stuk! dikke dikke zoen van laet