Espanja! - Reisverslag uit Estella, Spanje van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu Espanja! - Reisverslag uit Estella, Spanje van Hans en Anne-Mieke Vermeulen - WaarBenJij.nu

Espanja!

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Mieke

01 Augustus 2013 | Spanje, Estella

1 aug.
Hoi allemaal,

Eindelijk hebben wij de beschikking over een echte computer en kunnen wij dus ook zelf het verslag plaatsen.
Tot op heden hebben Dieuwke en Aafke dat voor ons gedaan nadat wij het hun hadden gemaild..
Maar goed..... we zijn dus in Spanje en om precies te zijn in Estella.
Gistermorgen gefietst naar St Jean Pied de Port en op ons slaapadres in St Palais weer het nodige aan bagage achter gelaten.Geen tent meer en geen kookspullen scheelt toch al snel weer een aantal kilo´s en iedere kilo telt als je de bergen op moet.
Eenmaal aangekomen in St Jean Pied was het een drukte van belang. Noem het maar gerust het Volendam van Zuid Frankrijk want je breekt je nek over de eet- en drinkgelegenheden en de toeristen die allemaal afkomen op het fort, de redelijk authentieke straatjes en huizen en natuurlijk de pelgrims van over de hele wereld.
Hoe vaak wij gefotografeerd zijn is niet te tellen: 2 oudjes uit Nederland op de fiets met al die spullen.......
Snel hadden wij de Nederlandse herberg gevonden maar helaas VOL en dat was achteraf toch een geluk bij een ongeluk want daar werd verteld dat er echt een mogelijkheid is om je fiets onder in de bus te leggen en zo naar Roncevalles te gaan dus geen berg beklimmen van 1100 meter in de hitte!!!
De rest van de dag geluierd, als een toerist rond gelopen en toen om 19.30 u de bus in en die bleek ook door te gaan naar Pamplona.
Kort overleg en toen besloten helemaal naar Pamplona te rijden.
Rond 21.00 u waren we daar en was de temp. nog steeds 37 graden.
Snel een hostal gevonden en de fietsen meegezeuld de trap op en toen na de douche het biertje en het wijntje in de straat beneden.

Vandaag dus door gegaan naar Estella en dat waren 56 hete klimkilometers met prachtige uitzichten, dorpjes en steeds net op tijd een plek om water te verversen of een blikje frisdrank te kopen.
Thuis doen wij een jaar met een fles fris voor onszelf maar hier zijn wij echt in staat al een blikje cola bij het ontbijt te gebruiken en overdag nog een aantal bij ieder gelukte stop. Fris koop je dus echt overal: bij de bakker, bij de supermarkt, bij de kruidenier .....
Al die suikers gebruiken we voor de vele beklimmingen waarin Miekie steeds achteraan bungelt maar er wel elke keer in slaagt toch de top te halen en dan de beloning van de afdaling...... super zolang als je maar niet direct je vaart verliest in de volgende klim.
We hebben het uitstekend naar ons zin, het pootje gaat iedere dag wat beter en zijn echt nog nooit zo bruin geweest al zullen we er wel niet uitzien want het bruin is fietsbruin: armen, benen, hoofd en de rest is melkwit!!!!!!!

groeten en tot het volgende verslag

• 01 Augustus 2013 - 16:34

Marian Bleeker:

Hey stel,
    Ben waanzinnig trots op jullie. Geweldig dat jullie ons mee laten 'fietsen' op deze tocht der tochten! Ik wens jullie nog een fantastisch vervolg van de tocht en hoop op een onvergetelijk moment bij aankomst in Santiago! Dikke kus, Marian

• 01 Augustus 2013 - 22:09

Ron En Yvon :

Wij vinden het geweldig dat het zo goed gaat.
    Wij gaan morgen weer naar huis en als we elkaar eind aug. weer spreken zullen jullie versteld staan van onze "ontmoetingen" met "Jacob".

• 01 Augustus 2013 - 23:12

Theo En Ria:

Hans en Annemiek wat geweldig .....Spanje bereikt.
    Wat een doorzetters zijn jullie.
    Leuk om elke keer weer een stuk van jullie reis te lezen.
    Zet lekker door .....goeie reis de komende week .
    Groetjes uit een warm Spanbroek. Theo en Ria

• 02 Augustus 2013 - 07:30

Sylvia:

Hoi Hans en Annemiek,
    Wat gaat het goed allemaal. Ik neem mijn petje voor jullie af. Alhoewel we de pet vandaag beter op kunnen houden in Nederland. Nog veel succes en plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Lieve groetjes van Sylvia

• 02 Augustus 2013 - 08:41

Jeanne En Jan Peereboom:

Lieve andere opa en oma, goede morgen Hans en Miek,
    We hebben jullie tot zover gevolgd. Het is heel mooi om zo via de mail mee te reizen.
    Wat is dit geweldig want jullie doen. Met een zeer beladen vertrek wat jullie zo ontzettend goed om zetten om het verlies van Miek haar broer zo te verwerken.
    Zeg Hans, jij komt te weinig op een voetbalveld (de put). Maar gelukkig gaat de wond op je been de goede kant op. Wat zien jullie toch ontzettend veel en de mensen die je ontmoet en spreekt, een film.
    De film is hier de ster Jette met haar grote sterke broers. Dat is iedere keer weer mooi als je daar bent op de Aardebaan!
    Nog heel plezier op jullie geweldige trip. En wij geven die kleine leute op de Aardebaan wel een extra kus van jullie.
    HG Jan en Jeanne

• 02 Augustus 2013 - 09:18

Wilma:

Wat gaan jullie goed!
    Hier hebben we ook Spaanse temperaturen. Gisteren was het 36 graden.
    Ga zo door...

Groetjes,
    Wilma.

• 02 Augustus 2013 - 09:38

Laeta:

He Lau en Bau, echte wielrenners dus, witte basten, donkerbruine benen en armen en hoofd!
    hasta la vista, goed gedaan jochies! dikke zoen Laet

• 02 Augustus 2013 - 22:00

Siem En Annet:

Hoi Hans en Anne-Mieke
    Wow, alweer in Spanje! Zo te lezen een prachtige reis!
    Veel plezier en succes! Hou vol! En ondanks de hitte... warme groet van Siem en Annet

• 03 Augustus 2013 - 10:07

Koosje:

Vanuit een warm Nederland wens ik jullie een fijne verdere tocht door het prachtige land!
    Dikke kusssssssssssss van je (schone)zussssssssssssssss

• 03 Augustus 2013 - 10:55

Chantal:

Wat gaat het snel. Nu alweer in Spanje. Ik vind het stoer dat jullie dit doen, ondanks de warmte, maar het schijnt dat het dan juist lekker is op de fiets en dat je geen last hebt van de warmte. Geniet van de trip en ook van de Spaanse biertjes! Nog veel fietsplezier!!!! Groetjes van Chantal

• 03 Augustus 2013 - 11:48

Peter Smit:

Hallo Hans en Mieke,

Net terug van mijn eigen vakantie ( mooi weer en fijne tijd gehad) lees ik al jullie belevenissen en vorderingen op jullie fietstocht.
    Fijn dat het allemaal zo mooi verloopt ! Ik wil jullie nog veel plezier en succes wensen met de resterende kilometers ! Tot ziens,
    Peter

• 03 Augustus 2013 - 20:26

Truus:

Geweldig Spanje al . Nog wel wat kilometers maar jullie redden het. Lezen graag het reisverslag.
    Hans laat je been goed verzorgen door Miek. Succes verder , knuffel Jan en Truus

• 04 Augustus 2013 - 12:20

Nico En Ria:

Lieve Hans en Mieke,

Vandaag alweer 3 weken op de pedalen!
    Jullie gaan geweldig goed en wij 'fietsen' in gedachten met jullie mee.
    Wat temperaturen betreft, voelen we in ons kikkerlandje toch wel aan hoe jullie je regelmatig moeten voelen: dorstig, zweterig, nat, plakkerig, stoffig, vies, loom, moe en uitgeput.
    Daarom is er heel erg veel bewondering voor mensen zoals jullie twee!
    Zet 'm op!!!

Tot contact, liefs van ons.

• 04 Augustus 2013 - 15:38

Ria:

Gefeliciteerd! Alweer een land te pakken. Wat een geweldige belevenis.
    Ik fiets thuis met jullie mee. Is wel zo gemakkelijk. Hans en Mieke hou vol.
    Liefs John en Ria
    P.s. Heb nog wel een verbandje op de plank.t.h.t 2003